Saturday, February 12, 2011

I really need U...


Aku baca msj dari no yang tak dikenali "I really need u". iskkk ayat merisaukan.lega bila tau ayat tu dr kwn masa sekolah dulu.. aku tanya kan dia kenapa..

dah malam, esok kita jumpa, aku mesti jumpa hg.. katanya dlm msj. pg tadi aku ambil dia kui 9.00pg. nak ke mana? aku mmg rasa dia ada masalah. Bagan Serai.. nak lepak kat mana? blur... disebabkan aku kerja di taiping.. Taman Tasik taiping jer lah yg elok time2 nie.

mmg cantik pemandangan di tasik nie.. penuh warna hijau n air tasik yg tenang. kadang2 boleh nampak kudapan ikan besar dipermukaan air. Aku dengar luahan hati n cerita hidupnya... Simpati aku padanya.. manakan tidak dialah teman aku sewaktu di pulau pinang dulu. sewaktu aku mulakan hidup berkerja. tiada sesiapa keculi dia. tiada duit tiada kereta. hanya ada 2 beg pakaian n rumah sewa yg kosong. sama2 mencuci lantai rumah,sama2 berusaha untuk berdikari. setianya n sokongan dia sebagai seorg sahabat di samping aku susah utk ku lupakan. Tatkala aku marah dialah menyabarkan aku. Tatkala aku dirundung masalah dialah tempat luahanku. (Walaupon tak leh settle dia leh jadi pendengar yg baik). Tatkala aku sibok ngan kerja dialah yg rajin mengemas rumah serta memcuci pakaian ku.. Baik n lembut betul dia.

ermmm... aku selalu tak berpuas hati dgn apa yg aku dpt.. mendengar kisahnya buat aku merasakan perlu rasa bersyukur dgn apa yg ada. Walau apa pun terjadi selagi aku berdaya aku akan bantu temanku itu. Insyaallah aku akan bersama dgnmu mengharungi kehidupan yg kadang kala tak adil.

No comments:

Post a Comment